Thursday, April 23, 2020
Morning Circle
Click on the following link, so you can work on our Morning Circle. (Da clic en el siguiente enlance para que puedas trabajar en nuestra rutina de la mañana)
https://drive.google.com/file/d/1AjziMVEQhrZGHI2RLSTULaB5OXIasS_Y/view?usp=sharing
Mathematics
Topic 6-1: Count to 30
Warm Up
Use the "One Hundred Chart". (Utiliza el "One Hundred Chart")
Play Guess the Number Word
Play "Guess the Number Word." Say, "I am thinking of a number word that comes after ninety-one but before ninety-three. What number is it?" Encourage your child to use the chart to find the correct number. You may wish to write each number word that your child finds.
List of possible numbers to guess:
number after 2 but before 4. Answer: 3 three
number after 5 but before 7. Answer: 6 six
number after 9 but before 11. Answer: 10 ten
number after 11 but before 13. Answer: 12 twelve
number after 13 but before 15. Answer: 14 fourteen
........17 seventeen, 18 eighteen, 20 twenty, 25 twenty five, 29 twenty nine.
(Adivine el número en palabras Juegue "Adivine el número en palabras". Diga: "Estoy pensando en un número en palabras que está después de noventa y uno, pero antes de noventa y tres. ¿Qué número es? Anime a su niño a usar la tabla y hallar el número correcto. Es posible que quiera escribir cada número en palabras que su niño(a) encuentre.)
Lista de posibles números a adivinar: 3, 5, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 25, 29.
Activity
Login, with the help of a grown-up, to the math platform. Watch the video together. (Ingresar con ayuda de un adulto a la página de Pearson Realize en donde verán el video de introducción al tema: Topic 6 -1 Counting to 30: Visual Learning)
You need to print "Practice 6-1". Directions Have children: 1. count and draw to show 22 dog bones; 2. count and draw to show 24 dog bones; 3. count and draw to show 29 dog bones. Color them. (Imprime la hoja de trabajo con el nombre "Practice 6-1". Instrucciones: 1. cuenta y dibuja para completar 22 huesos de perro, 2. cuenta y dibuja para completar 24 huesos de perro, cuenta y dibuja para completar 29 huesos de perro. Colorealos, da clic para descargar)
Wrap Up
Login, with the help of a grown-up, to the math platform. Topic 6 -1 Counting to 30: Digital Quick Check): Answer each question carefully. After you submit your test, you won't be able to change your answers. (Ingresar con ayuda de un adulto, a la página de Pearson Realize en donde verán una mini evaluación y contestar: Topic 6 -1 Counting to 30: Digital Quick Check).
Oral English Practice
Words to Know Unit 7 week 3: habitat, complain, wild, join, stubborn.
Warm up
Activity
Make the activity as instructed on the worksheet "Words to know 3". (Realizar la actividad de la hoja de trabajo "Words to know 3" siguiendo las instrucciones que se mencionan, da clic para descargar)
Wrap up
Watch again the video as an extra practice by pointing to each picture on your worksheet. (Ver nuevamente el video como práctica extra mientras apuntas con tu dedo a cada imagen de tu hoja de trabajo)
Phonics
Words with final sound /ks/ x
Warm up
Watch the video to check out the proper way to write uppercase and lowercase X/x, the sound of the letter and some words with final /ks/ x. (Vean el video en donde se muestra el trazo de la letra X/x, el sonido de la letra y algunas palabras que terminan con /ks/ x.)
Activity
Make the activity as instructed on the worksheet "Phonics /ks/ sound". (Realizar las actividades de las hojas de trabajo "Phonics /ks/ sound" siguiendo las instrucciones que se mencionan, da clic para descargar)
Wrap up
Game Time!
What other words with final /ks/ can you recognize? Mom or dad will mention the words below and when the student listens to the word with final /ks/ will clap. More words to mention: fox, candle, fix, violin, mix, wax, sixteen, sax, T- rex, Max, vet, etc. (¿Qué otras palabras con el sonido final /ks/ en inglés puedes reconocer? Mamá o papá mencionarán varias palabras y el alumno aplaudirá después de cada palabra si es que estas tienen el sonido final /ks/.)
Educación Socioemocional
Valor: Reflexión
Cuento: "Los días en que todo se detuvo"
Actividad
Después escuchar el cuento, realizaremos un dibujo sobre lo que más extrañamos de nuestra escuela y escribir por que.
Materiales: hoja blanca y colores.
Informar a los niños sobre la contingencia que estamos viviendo y que comprendan que es lo que pasa a su alrededor.