Thursday, April 23, 2020

Morning Circle

Click on the following link, so you can work on our Morning Circle. (Da clic en el siguiente enlance para que puedas trabajar en nuestra rutina de la mañana)

https://drive.google.com/file/d/1AjziMVEQhrZGHI2RLSTULaB5OXIasS_Y/view?usp=sharing

Mathematics

Topic 6-1: Count to 30

Warm Up

Use the "One Hundred Chart". (Utiliza el "One Hundred Chart")

Play Guess the Number Word

Play "Guess the Number Word." Say, "I am thinking of a number word that comes after ninety-one but before ninety-three. What number is it?" Encourage your child to use the chart to find the correct number. You may wish to write each number word that your child finds.

List of possible numbers to guess:

number after 2 but before 4. Answer: 3 three

number after 5 but before 7. Answer: 6 six

number after 9 but before 11. Answer: 10 ten

number after 11 but before 13. Answer: 12 twelve

number after 13 but before 15. Answer: 14 fourteen

........17 seventeen, 18 eighteen, 20 twenty, 25 twenty five, 29 twenty nine.

(Adivine el número en palabras Juegue "Adivine el número en palabras". Diga: "Estoy pensando en un número en palabras que está después de noventa y uno, pero antes de noventa y tres. ¿Qué número es? Anime a su niño a usar la tabla y hallar el número correcto. Es posible que quiera escribir cada número en palabras que su niño(a) encuentre.)

Lista de posibles números a adivinar: 3, 5, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 25, 29.

Activity

Wrap Up

Login, with the help of a grown-up, to the math platform. Topic 6 -1 Counting to 30: Digital Quick Check): Answer each question carefully. After you submit your test, you won't be able to change your answers. (Ingresar con ayuda de un adulto, a la página de Pearson Realize en donde verán una mini evaluación y contestar: Topic 6 -1 Counting to 30: Digital Quick Check).

Oral English Practice

Words to Know Unit 7 week 3: habitat, complain, wild, join, stubborn.

Warm up

Activity

Make the activity as instructed on the worksheet "Words to know 3". (Realizar la actividad de la hoja de trabajo "Words to know 3" siguiendo las instrucciones que se mencionan, da clic para descargar)

Wrap up

Watch again the video as an extra practice by pointing to each picture on your worksheet. (Ver nuevamente el video como práctica extra mientras apuntas con tu dedo a cada imagen de tu hoja de trabajo)

Phonics

Words with final sound /ks/ x

Warm up

Watch the video to check out the proper way to write uppercase and lowercase X/x, the sound of the letter and some words with final /ks/ x. (Vean el video en donde se muestra el trazo de la letra X/x, el sonido de la letra y algunas palabras que terminan con /ks/ x.)

Activity

Make the activity as instructed on the worksheet "Phonics /ks/ sound". (Realizar las actividades de las hojas de trabajo "Phonics /ks/ sound" siguiendo las instrucciones que se mencionan, da clic para descargar)

Wrap up

Game Time! 

What other words with final /ks/ can you recognize? Mom or dad will mention the words below and when the student listens to the word with final /ks/ will clap. More words to mention: fox, candle, fix, violin, mix, wax, sixteen, sax, T- rex, Max, vet, etc. (¿Qué otras palabras con el sonido final /ks/ en inglés puedes reconocer? Mamá o papá mencionarán varias palabras y el alumno aplaudirá después de cada palabra si es que estas tienen el sonido final /ks/.)

Educación Socioemocional

Valor: Reflexión

Cuento: "Los días en que todo se detuvo"

Actividad

Después escuchar el cuento, realizaremos un dibujo sobre lo que más extrañamos de nuestra escuela y escribir por que.

Materiales: hoja blanca y colores.

Informar a los niños sobre la contingencia que estamos viviendo y que comprendan que es lo que pasa a su alrededor.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar